Adsales Group AB tecknar avtal gällande annonsförsäljning för LO Mediehus samtliga produkter.
”Vi är självklart oerhört stolta över att få förtroendet att ta över, förvalta och vidareutveckla LO Mediehus annonsaffär. Jag ser stor potential i produkterna och det känns mycket spännande inför framtiden. Vi är inne i en expansiv fas där vi, förutom att vi utökar samarbetet med vår största uppdragsgivare, nu även skriver avtal med ett par nya stora aktörer. Det känns givetvis jätteskoj att vårt lyckade resultat sprids i branschen och att vi därigenom får många nya förfrågningar. Nu står vi inför utmaningen att rekrytera in 3-5 nya toppsäljare till vårt redan starka säljteam, säger Urban Sandström, ägare och VD för Adsales Group AB.
”Det är svårt att avbryta ett långt samarbete som vi gör nu men jag ser med tillförsikt fram emot partnerskapet med AdSales och jag räknar med att de skall utveckla nya affärer för våra tidningar” från Robert Jonsson, VD på LO Mediehus.
I uppdraget från LO Mediehus ingår följande titlar; Arbetet, Kommunalarbetaren, Handelsnytt, Sekotidningen och Fastighetsfolket.
Uppstarten sker f om 1 november för den digitala försäljningen, och f om den 1 januari 2018 tar AdSales över totalansvaret för all försäljning, inkl. all print.
För mer information, kontakta:
Urban Sandström, VD Adsales Group AB
Mail: urban@adsales.se
Tfn: 08-580 80 415
Robert Jonsson, VD LO Mediehus
Mail: robert.jonsson@lomediehus.se
Tfn: 08-725 52 90